Kradzież w hotelu
Żądaj odszkodowania za zaginioną walizkę
Kradzież w hotelu
Jeśli w recepcji wisi tabliczka z informacją, że hotel nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w pokoju, nie warto się tym przejmować. Takie zastrzeżenie nie ma żadnych skutków prawnych.
Podczas wakacji często zatrzymujemy się w hotelu, pensjonacie, kwaterach prywatnych czy schroniskach turystycznych. Osoby oferujące nocleg powinny nie tylko dbać o jakość świadczonej usługi, ale też o bezpieczeństwo swoich gości. Zobowiązują ich do tego przepisy kodeksu cywilnego (artykuły 846 i 849).
Jeśli gość hotelowy poniesie szkodę, może liczyć na odpowiednią rekompensatę. Na przykład, gdy spadniemy ze stromych schodów i dotkliwie się potłuczemy, prowadzący hotel odpowiada za to na zasadach ogólnych. Chcąc otrzymać odszkodowanie, musimy przedstawić dowody potwierdzające winę hotelarza, zgłosić roszczenie i obronić swoje prawo do odszkodowania w postępowaniu wyjaśniającym.
Wartość odszkodowania jest ograniczona tylko rozmiarem szkody. Sprawca musi więc wyrównać poniesione przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta