Korporacje Przedsiębiorstwa
GM W JAPONII. Koncern General Motors pragnie zwiększyć sprzedaż swych pojazdów w Japonii i dlatego zamierza podjąć w tym kraju produkcję - jako pierwsza duża firma samochodowa. - Produkcja jest jedną z możliwości, jaką badamy przy wejściu na rynek japoński - oświadczył rzecznik GM w Tokio Henry Wong potwierdzając informację z Nowego Jorku dziennika "Nihon Keizai Shimbun". Rynek japoński jako drugi na świecie jest bardzo ważny dla GM, a koncern nie może odnieść sukcesu w Azji bez powodzenia w Japonii. Celem koncernu jest zwiększenie jego obecności i udziału rynkowego w Japonii - dodał. Innymi rozwiązaniami jest dalszy eksport z Europy i Ameryki Płn., wykorzystanie istniejących sojuszy z Isuzu (ma 49 proc.) i Suzuki (ma 9,9 proc.) i wzmocnienie sieci dealerskiej GM. Teraz ma 320 punktów sprzedaży, Toyota ma ich 5700. Amerykanie rozważają partnerstwo z inną firmą samochodową, przejęcie istniejącego zakładu albo wybudowanie nowego. Koncern rozpocząłby produkcję najwcześniej za 5 lat, od samochodów sportowych. Aby przedsięwzięcie było rentowne, musiałby wytwarzać 100 tys. aut rocznie. W 1998 r. sprzedaż GM w Japonii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta