Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

16 sierpnia 1994 | Ekonomia | MB

Informacje

Ceny w dół, nakłady w górę

Wojna cenowa na rynku prasowym w Wielkiej Brytanii pomogła podnieść nakłady "Times" i "Daily Telegraph", poniformowało Biuro Kontroli Nakładów. Według opublikowanego w sobotę komunikatu, "Daily Telegraph" sprzedawał się w lipcu w nakładzie 1070908 egzemplarzy, w porównaniu z 993395 w maju. Jego cena spadła w tym okresie z 48 do 30 pensów. Nakład "Times" wzrósł, w analogicznym okresie, z 517575 do 599358 kopii, a cenę obniżono z 45 do 30 pensów. Na wywołanej przez właściciela "Times", magnata prasowego Ruperta Murdocha, wojnie cenowej, najbardziej ucierpiał niezależny "The Independent". Jego nakład zmalał z 276660 kopii w maju do 257812 w czerwcu, mimo, wymuszonej sytuacją na rynku, obniżki ceny z 50 do 30 pensów. Spośród poważnych dzienników tylko "Guardian" i "Financial Times" pozostały na uboczu toczonej walki. Oba posiadają wiernych stałych czytelników. Pierwszy z kręgów socjalliberalnych, a drugi wśród ludzi świata biznesu i finansów.

Bezpieczne dziury w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 245

Spis treści
Zamów abonament