Formy kariery
Pod względem oceny kompetencji środowiska oświaty niepublicznej zostały potraktowane w ustawie niesprawiedliwie
Formy kariery
KATARZYNA HALL
W najbliższych dniach nastąpi w Sejmie pierwsze czytanie projektu zmian w Karcie Nauczyciela. Niepokój zarówno środowisk szkół publicznych, jak i niepublicznych wzbudzają przepisy przejściowe, związane ze sposobem wejścia w nowy system zatrudnionych w obu sektorach nauczycieli.
Pozytywne rezultaty, jakich można spodziewać się po zmianach w Karcie Nauczyciela, to przede wszystkim uzależnienie wzrostu wynagrodzeń nauczycieli szkół publicznych od ich kompetencji zawodowych - wynagrodzenia byłyby zależne przede wszystkim od tytułu zawodowego, nie zaś od stażu pracy; oraz umożliwienie nauczycielom szkół niepublicznych posiadania tych samych tytułów zawodowych, co w szkołach publicznych - przy zmianie miejsca pracy na szkołę publiczną lub chęci zatrudnienia np. w komisjach egzaminacyjnych czy kuratoriach ma to duże znaczenie, gdyż wskazuje jaśniej niż obecnie poziom kompetencji.
Szczeble i tytuły
Projekt ustawy proponuje cztery szczeble kariery dla nauczycieli. Polega ona na uzyskiwaniu kolejno tytułów zawodowych: nauczyciela stażysty, nauczyciela kontraktowego, nauczyciela mianowanego oraz nauczyciela dyplomowanego.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta