Lekcja powtórkowa
Co robić, by nie zaprzepaścić nabytych umiejętności
Lekcja powtórkowa
RYS. ROBERT DĄBROWSKI
Nie sztuką jest posłać pracownika na kurs. Trudniej sprawić, by wiedzę, którą stamtąd wyniesie, umiał wykorzystać w codziennej pracy. Łatwiej sprawdzić postępy w nauce języka obcego czy obsługi komputera niż w przypadku tzw. szkoleń miękkich, dotyczących np. negocjacji, komunikacji czy motywowania pracowników.
Jeszcze niedawno spółki-klienci firm szkoleniowych, nawet te, które na podnoszenie kwalifikacji zawodowych swych pracowników przeznaczali spore sumy, nie sprawdzali, czy poniesione wydatki opłacają się. Dziś sytuacja się zmienia, jednak najczęściej to nie pracodawcy zamawiający kursy, lecz firmy, które je oferują, proponują - w ramach usługi dodatkowej - badanie efektywności szkoleń.
Wykład dla pozostałych
Na jednej z polskich internetowych list dyskusyjnych poświęconych sprawom kadrowym i zarządzaniu personelem przetoczyła się niedawno dyskusja na temat sposobów weryfikowania wiedzy pracowników po szkoleniach. Ktoś proponował, by ankiety, które wypełniają uczestnicy po zakończeniu szkolenia, trafiały także do pracodawcy. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta