Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dla rolnictwa autostrada to strata

07 lutego 2000 | Nieruchomości, budownictwo | ES
źródło: Nieznane

TERENY ROLNICZE

Problemy ze scalaniem gruntów

Dla rolnictwa autostrada to strata

Zalety autostrad są oczywiste. Skracają dystans między producentami a rynkami zbytu, oszczędzają ludziom czas, zmniejszają zużycie paliwa (nawet o 25 proc.), przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Za te niekwestionowane korzyści trzeba jednak zapłacić wysoką cenę. Przede wszystkim w postaci bardzo wysokich kosztów budowy autostrad i strat w potencjale produkcyjnym rolnictwa.

Ustawa Sejmu z października 1994 r. stanowi, że w okresie 20 lat powstanie w Polsce 2600 km płatnych autostrad. Na razie prawie nic z tych zamiarów nie zostało zrealizowane, ale budowa 2600 km autostrad o przeciętnej szerokości 80 m oznacza wyłączenie z użytkowania około 20 tys. ha użytków rolnych. Nie są to jednak jedyne straty rolnictwa.

- Taka autostrada to żywa rana na ciele tysięcy gospodarstw rolnych - mówi Jan Bielański, wicedyrektor Departamentu Nieruchomości Rolnych w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. - Przecina ona jak skalpel tkankę gospodarstw, rujnuje sieć drenarską, niszczy sieć gazową,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1928

Spis treści
Zamów abonament