Komentarze studentów do przypadku Praxim
KONKURS: Komentarze studentów do przypadku "Praxim"
- PIOTR CHMIELEWSKI : Politechnika Częstochowska
- MATEUSZ ZAREMBA : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
- ZBIGNIEW PODLEŚNY : Uniwersytet Śląski
- DAMIAN ZIĄBER : Uniwersytet Warszawski A może leasing
PIOTR CHMIELEWSKI
Politechnika Częstochowska
Rynek instytucjonalny jest zupełnie czymś innym niż rynek konsumentów. Sprzęt staje się przestarzały po 18 miesiącach. Klient instytucjonalny po prostu wyrzuca stary sprzęt na złom i zamawia nowe systemy informatyczne (całe sieci komputerowe z oprogramowaniem do nich).
Praxim nic nie produkuje, a jedynie składa komputery z dostarczonych podzespołów. W takim przypadku budowa marki nie ma sensu. Rynek jest opanowany przez platformę Wintel i każdy (z wyjątkiem Apple, liczącego się tylko w USA) oferuje ten sam produkt. Ważniejsza jest więc cena.
Praxim ma ustabilizowaną pozycję na rynku instytucjonalnym. Jednak tego faktu nie można wykorzystać w stosunku do klientów indywidualnych. Autoselekcja zaproponowana przez Victora zaowocuje sprzedażą komputerów tylko fanatykom, gotowym zapłacić każdą cenę za naklejkę Praxim na obudowie.
Być może najlepszym rozwiązaniem byłaby nie sprzedaż komputerów, lecz ich leasing. Wówczas klient byłby przywiązany do
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta