Motocykli przybywa coraz wolniej
Ekskluzywne dwa kółka
Motocykli przybywa coraz wolniej
FOT. (C) REUTERS
PIOTR JENDROSZCZYK
Wszystko wskazuje na to, że w tym roku zakończył się boom motocyklowy w Polsce. Niekwestionowany lider na rynku, Yamaha, sprzedał do czerwca tego roku nieco ponad 300 pojazdów. Jest to mniej więcej jedna trzecia sprzedaży ubiegłego roku.
Trzeba zaś pamiętać, iż zdecydowana większość rocznej sprzedaży przypada na pierwsze siedem miesięcy roku. Trudno spodziewać się znacznego ożywienia popytu w czasie wakacji czy też po nich. Kawasaki sprzedało do czerwca 73 pojazdy, w roku ubiegłym - 150. Honda liczy się nawet z 50-procentowym spadkiem sprzedaży. W roku ubiegłym sprzedała prawie 800 pojazdów. Suzuki nie ujawnia żadnych danych. Przyznaje jednak, że gwałtownie spadła sprzedaż chopperów i cruiserów, czyli motocykli stylizowanych na harleya davidsona, oferowanych w latach ubiegłych po wyjątkowo niskich cenach.
Cena przeciętnego nowego motocykla (z wyjątkiem skutera) sprzedawanego w Polsce wynosi 24-26 tys. zł. Jest to kwota niedostępna dla ubożejącego społeczeństwa, twierdzi wielu dealerów. Dlatego przybywa firm, które sprzedają używane motocykle importowane z zagranicy po znacznie niższych cenach. Według niektórych ocen ponad dwie trzecie motocykli z tej oferty - to maszyny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta