Ochrona dla rynku i klienta, udręka dla przedsiębiorcy
Tylko w tym roku zmieniło się co najmniej kilkanaście ustaw
Ochrona dla rynku i klienta, udręka dla przedsiębiorcy
Niemal co miesiąc są ostatnio uchwalane lub wchodzą w życie przepisy wymuszające na przedsiębiorcach przestrzeganie zasad konkurencji i praw konsumentów. Aby pomóc właścicielom w rozeznaniu się w gąszczu nowych ustaw i rozporządzeń, przygotowaliśmy zestawienie najbardziej istotnych zmian w prawie konsumenckim.
1 lipca br. weszła w życie ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Ustawa ta, uchwalona przez Sejm 2 marca br., w dużej mierze odnosi się do dwóch rodzajów umów:
- zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, czyli np. podczas odwiedzin przedsiębiorcy w miejscu pracy konsumenta, w jego mieszkaniu itp.
- zawieranych na odległość, czyli np. poprzez sprzedaż wysyłkową, reklamę prasową z wydrukiem zamówienia, katalogi, zakupy przez telefon, oferowane w radiu, telewizji, Internecie itp.
Zarówno w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, jak i umów na odległość klient może odstąpić od każdej z nich bez podania przyczyny, składając jedynie pisemne oświadczenie w ciągu 10 dni od wydania rzeczy. Co więcej, przedsiębiorca ma obowiązek poinformować...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta