Przegrane inicjatywy
Mała skuteczność organizacji przedsiębiorców
Przegrane inicjatywy
Organizacje przedsiębiorców przyznają, że lobbying przez nie prowadzony jest mało skuteczny. Zgłaszane inicjatywy, mające poprawić sytuację polskich pracodawców, napotykają na zdecydowany opór związków zawodowych. Dla lobbystów przeszkodą jest również nieufność, z jaką traktują ich politycy. - W Polsce działalność lobbyingu ciągle kojarzy się z przekupstwem - mówi wiceprezes BCC, Jeremi Mordasewicz.
Podczas zeszłorocznej debaty podatkowej 16 organizacji reprezentujących zdecydowaną większość polskich przedsiębiorców, biznesmenów i menedżerów stworzyło koalicję na rzecz obniżenia stawek podatkowych. - Nie występowaliśmy z jakimś nowym pomysłem - mówi dyrektor biura zarządu Stowarzyszenia Menedżerów w Polsce, Sławomir Miazek. - Chcieliśmy jedynie wesprzeć projekt Ministerstwa Finansów.
Przedsiębiorcy spotykali się z niemal wszystkimi osobami, które mogły mieć wpływ na podjęcie decyzji. Do idei obniżenia podatków udało się przekonać większość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta