Czy warto zatrudnić specjalistę od marketingu
Czy warto zatrudnić specjalistę od marketingu
- Obowiązki
- Płace W wielkich korporacjach budżety przeznaczone na marketing sięgają ogromnych sum. Nie dziwi więc, że nad efektywnym ich podziałem pracują sztaby specjalistów. Właściciele mniejszych firm, dysponujący nieporównanie skromniejszymi zasobami, zanim zatrudnią fachowca od marketingu, muszą się najpierw poważnie zastanowić, czy im się to opłaca.
- Nie ma sensu tworzenie takiego stanowiska pracy zanim firma nie dorobi się co najmniej kilku przedstawicieli handlowych, czyli osób bezpośrednio odpowiedzialnych za sprzedaż. Dopiero wtedy znajdzie się wystarczająco dużo pracy dla specjalisty od marketingu. Do jego zadań należeć będzie przede wszystkim analiza sytuacji rynkowej, obserwacja, co robi konkurencja, działania związane z reklamą i promocją, a także nawiązywanie nowych i podtrzymywanie starych kontaktów z klientami. Do zakresu jego obowiązków nie musi natomiast wchodzić zawieranie transakcji handlowych - radzi Anna Łukasiewicz z Ośrodka Doskonalenia Umiejętności Menedżerskich z
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta