Wspólne żeglowanie
Wspólne żeglowanie
RAFAŁ GUZ
Pojęcie "nowa gospodarka" najczęściej kojarzy się z technologiami informacyjnymi, a ściślej z Internetem. Według dr. Michaela Hammera, światowej sławy amerykańskiego teoretyka zarządzania, Internet jest największym w dziejach ludzkości wynalazkiem od czasu wynalezienia ognia. Nieporozumieniem jest jednak traktowanie go przede wszystkim jako narzędzia sprzedaży: handel elektroniczny na dużą skalę nie ma przed sobą przyszłości. Potęga Internetu w biznesie polega przede wszystkim na ogromnych możliwościach integracji procesów i wszechstronnej współpracy.
Wraz z pojawieniem się nowej gospodarki wyraźnie ujawniło się zjawisko wcześniej nie dostrzegane lub wręcz niemal nie istniejące: klient jako centralny punkt odniesienia wszelkich działań biznesowych.
Minionych 200 lat historii gospodarczej świata to okres, gdy popyt przewyższał podaż. Klientów było więcej niż producentów i dostawców. Firmy mogły dyktować nabywcom ceny i warunki.
Władza w ręce klienta
Postęp techniczny w ostatnim 25-leciu sprawił, że możemy wytworzyć wszystkiego znacznie więcej, niż wynosi popyt. Sam tylko przemysł samochodowy może produkować o 10 mln samochodów więcej, niż rynek jest w stanie wchłonąć. Permanentne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta