WWWspółpraca konkurentów
- Sprawozdanie z seminarium Michaela Hammera WWWspółpraca konkurentów
Rz: W jakim stopniu Internet zmienił podejście menedżerów do zarządzania?
MICHAEL HAMMER: Każda nowa technologia, dopóki jest nowa, jest niewłaściwie rozumiana. Ludzie nie znają wszystkich możliwości jej wykorzystania, więc korzystają z tego, co wydaje im się najbardziej potrzebne. Pierwsze lata Internetu też były pełne nieporozumień. Na przykład w Stanach Zjednoczonych, wydawało nam się, że Internet można wykorzystać w handlu detalicznym. Powstał nawet termin B2C (business to customer). Tymczasem nic z tego nie wyszło.
A jednak Amazon.com działa
- Amazon.com czy E-bay to wyjątki, które potwierdzają regułę. Sukces Amazon wynika z tego, że książki są niepowtarzalnym produktem. Są małe, łatwo je wysłać, trudno uszkodzić w transporcie, nie wymagają instrukcji obsługi i praktycznie, rzadko kto składa reklamację, bo zwykle ludzie wiedzą, co zamawiają. Amazon zorganizował perfekcyjnie cały proces sprzedaży przez Internet, ale nie da się go zastosować nigdzie indziej. Tymczasem wiele firm uważa, że może sprzedawać przez Internet wszystko.
Skoro Internet nie sprawdza się w detalu, to może lepiej działa w sprzedaży odbiorcom instytucjonalnym?
- To kolejny koncept, który wszystkich
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta