Modne kursy pożądane świadectwa
Modne kursy, pożądane świadectwa
Paweł Gniazdowski, szef firmy Beaver-Szkolenia z Łodzi
Dla nas modę w szkoleniach wyznaczają wydarzenia w gospodarce. Gdy na rynek wchodziły fundusze inwestycyjne czy emerytalne, oznaczało to zwiększone zapotrzebowanie na kursy dla agentów ubezpieczeniowych. Ten okres już minął, podobnie jak boom na szkolenia finansowo-księgowe i komputerowe. Natomiast cały czas powodzeniem cieszą się tzw. szkolenia miękkie z zarządzania i negocjacji. Można nawet powiedzieć, że zainteresowanie nimi stopniowo rośnie. Coraz większą popularność zdobywają również szkolenia dotyczące pracy w zespole. Natomiast nowością, nie tylko w Polsce, ale także w skali światowej, są tematy związane z zarządzaniem wiedzą oraz zarządzaniem wartością. W niełaskę popada do niedawna rozchwytywany reengineering.
Także klienci przeszli swoistą ewolucję. Są coraz bardziej zorientowani w tym, co dzieje się w metodologii szkoleń. Dlatego pytają o przebieg kursu i rodzaj ćwiczeń, formułują własne wymagania. Firmy w coraz mniejszym stopniu oczekują cudów od trenerów. Ale z drugiej strony, coraz częściej liczą na bardzo praktyczne szkolenia. Przeprowadzamy je zazwyczaj wtedy, gdy zespół ma określone zadanie do zrealizowania, np. kiedy trzeba przygotować ludzi do promocji konkretnego produktu czy do funkcjonowania po dokonaniu fuzji przesiębiorstw...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta