Zmiany i oczekiwania
- Opinie o rynku szkoleń Zmiany i oczekiwania
RYS. ROBERT DĄBROWSKI
GRAŻYNA RASZKOWSKA
Klienci firm szkoleniowych bywają zawiedzeni nie tylko poziomem szkoleń, zwracają też uwagę, czy przyniosły one oczekiwane, wymierne efekty. Jeśli nie - próbują różnych sposobów, by zmienić tę sytuację: szukają innego dostawcy usług, nowego trenera lub w ogóle rezygnują z zamówień.
Winą za nieudaną współpracę można obarczyć klienta, firmę szkoleniową, albo obie strony. - Oczekiwanie, że szkoleniem można zastąpić codzienne motywowanie pracowników, to typowy by-pass, nienaturalna próba obejścia rzeczywistych problemów. Pracownik, który z góry wie, że jego firma tylko w teorii akceptuje poznawane na szkoleniach np. techniki komunikacyjne, nie będzie starał się stosować ich w pracy - komentuje Marek Skała, właściciel krakowskiej firmy szkoleniowej Mediator.
Czy odbycie szkolenia przełoży się na poprawę wyników w pracy? To pytanie wydaje się najważniejsze. Na ostatniej konferencji Kadry Dariusz Duma z Chiltern Consultancy International Polska przedstawił podstawowe zarzuty wobec szkoleń. Mówił m. in. o tym, że często przynoszą one wyłącznie satysfakcję uczestnikom, ale ich efektów w pracy nie widać. Poza tym kursanci łatwo
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta