Popatrzmy na pana prezesa
Popatrzmy na pana prezesa
WOJCIECH STARUCHOWICZ
Oczekiwania pracowników i zarządów przedsiębiorstw co do zawartości firmowych gazetek zupełnie się rozmijają. Pierwsi chcą przede wszystkim informacji o firmie i jej polityce personalnej. Drudzy - tekstów o wizji, misji i strategii oraz działaniach marketingowych.
Tak twierdzą redaktorzy firmowych wydawnictw. Oczywiście, zwycięża wola tego, kto płaci. Co gorsza jednak - niemal co dziesiąty redaktor nie umie w ogóle określić oczekiwań pracowników, a aż 43 proc. nie wie, czego tak naprawdę oczekuje od niego zarząd.
Badanie pt. "Wydawnictwa firmowe jako narzędzie komunikacji wewnętrznej" przeprowadziła pod koniec zeszłego roku, a udostępniła niedawno, firma GFMP Management Consultants. Najpierw jej pracownicy przeprowadzili telefoniczne wywiady z redaktorami firmowych wydawnictw, potem zaś analizowali treść gazetek. Wywiady przeprowadzono w 76 firmach, analiza zawartości dotyczyła 50 wydawnictw (923 artykuły i 1600 zdjęć).
Przeciętna firmowa gazetka - jak wynika z danych zebranych przez GFMP - to kilkunastostronicowy kolorowy magazyn formatu A4. Najczęściej ukazuje się jako miesięcznik lub kwartalnik. Najstarsza ukazuje się od 1950 r.
Po co nam to
Redaktorów naczelnych firmowych gazetek zapytano,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta