Świąteczny atak kart kredytowych
Para Amerykanów wyda 1000 dolarów na Boże Narodzenie
Świąteczny atak kart kredytowych
W USA 40 proc. wszystkich zakupów z użyciem karty kredytowej dokonuje się w listopadzie i w grudniu. Sezon obowiązkowych dla każdego zakupów przed świętami Bożego Narodzenia jest -- jak piszą dodatki ekonomiczne gazet -- prezentem od Mikołaja dla banków. Spodziewając się, że w tym sezonie konsumenci będą używać karty częściej niż przed rokiem, wszystkie banki przypuściły zmasowany atak na zwolenników kupowania na kredyt. Nie zraża ich przy tym fakt, że statystyczny Amerykanin nosi w portfelu już sześć plastykowych kart. Tej jesieni codziennie wiele milionów osób znajduje w skrzynce pocztowej koperty ze znakiem Visa lub Master Card oferujące jeszcze jedną kartę kredytową.
"Nadchodzi czas żniw w biznesie plastykowych kart" -- mówi Robert B. Mc-Kinley, prezydent RAM Research Corp. , niezależnej organizacji badającej nowe trendy na rynku kart kredytowych. Ekspert ten podkreśla, że banki zwykle kuszą konsumentów zmasowanym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta