Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W rzeczy samej

21 maja 2001 | Publicystyka, Opinie | AR

W RZECZY SAMEJ

  • Gość "Rz": Thierry Fremaux, dyrektor artystyczny festiwalu w Cannes
  • Postacie:
  • György Konrad
  • Jean-Marie Lustiger
  • Dookoła dnia: Między nami, kobietami
  • Widzi mi się: Desant
  • Książka: Targi spowite mgłą
  • Obyczaje: Białe tygodnie
  • Metodyzm zdrady GOŚĆ "RZECZPOSPOLITEJ"

    Sztuka, próżność i reklama

    THIERRY FREMAUX,

    NOWY DYREKTOR ARTYSTYCZNY FESTIWALU W CANNES

    Czym jest, pana zdaniem, festiwal? Miejscem, gdzie mówi się o sztuce, czy raczej targowiskiem próżności, okazją do promowania i reklamowania filmów?

    - Jednym i drugim. Dużo tu rozmaitych interesów, handlowych negocjacji, snobizmu. To normalne - nie bez powodu mówi się czasem o kinie jako o "przemyśle filmowym". Cóż więc dziwnego w tym, że producenci wykorzystują fakt, że w jednym miejscu spotyka się kilkadziesiąt tysięcy zawodowców i kilka tysięcy dziennikarzy. Ale festiwal jest również świętem sztuki.

    Bardzo się cieszę, że dla wielu ludzi to właśnie filmy są w Cannes najważniejsze. W tym roku po raz pierwszy byłem odpowiedzialny za wybór tytułów do oficjalnego programu, do konkursu. Byłem zaskoczony, jak ogromnie długa jest kolejka

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2320

Spis treści
Zamów abonament