Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Monopol na fix

08 sierpnia 2001 | Prawo | HF
źródło: Nieznane

Herbapol chce zachować wyłączne prawo do marki, którego używają także inni producenci

Monopol na fix

FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI

KOMENTARZ

HANNA FEDOROWICZ

Prof. Andrzej Koch z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu

- Istnieją sytuacje, kiedy wskutek ciągłego używania następuje degeneracja znaku, który staje oznaczeniem pewnego rodzaju towarów, np. słowo "kserokopiarka" oznaczające rodzaj urządzenia wywodzi się od nazwy producenta, firmy Rank Xerox. Przed transformacją ustrojową istniał u nas monopol krajowy. Być może w początkowym okresie, kiedy Herbapol zarejestrował znak FIX, było to oznaczenie kojarzone jedynie z herbatami ziołowymi. Począwszy od lat 90. nasz rynek stał się szeroko dostępny także dla firm zagranicznych, które zaczęły oferować liczne produkty gotowe do spożycia bez specjalnego przygotowania. Na rynkach zachodnich słowo "fix" stosuje się jako oznaczenie właściwości takich towaru i w tym znaczeniu używa go wielu producentów, także w Polsce. Obecnie w rejestrze Urzędu Patentowego figuruje kilkadziesiąt znaków towarowych z tym słowem.

Prof. Ryszard Skubisz z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

- Wcześniej dwie inne firmy wnosiły o wygaszenie znaku Herbapolu. Za każdym razem Urząd Patentowy i Komisja Odwoławcza...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2387

Spis treści
Zamów abonament