Kuszenie płytkami i loterią
Kuszenie płytkami i loterią
Choć deweloperzy wolą mówić o nasyceniu rynku mieszkaniowego niż o kryzysie, to prześcigają się w promocjach, chcąc sprzedać wybudowane już domy. Oferują więc klientom pomoc w otrzymaniu kredytu, zapłacenie prowizji do banku, a nawet trzech pierwszych rat kredytu, urządzenie kuchni lub organizują loterie, w których można wygrać meble, garaż lub samochód. Niechętnie natomiast obniżają ceny metra kwadratowego lokalu.
W Warszawie najczęstszą ofertą promocyjną, z jaką może się spotkać osoba poszukująca nowego mieszkania, jest stała cena metra kwadratowego w dolarach, a nawet w złotych. Niemal każdy deweloper współpracuje też bankiem, aby zaoferować klientom dogodne warunki finansowania inwestycji. Wiele firm, np. J. W. Construction, organizuje w dni wolne od pracy bezpłatne przejazdy swoimi autobusami na prowadzone budowy.
W jeszcze inny sposób kusi klientów Dom Development. Proponuje im nowe mieszkanie w zamian za ich stare. Na początek muszą wpłacić 10 proc. wartości nowego lokalu. Potem mają rok na jego wykończenie i sprzedaż dotychczas zajmowanego. Dopiero wtedy regulują pozostałą część należności. Na brakującą kwotę mogą otrzymać tani kredyt denominowany we frankach szwajcarskich na 25 lat.
Z kolei J. W. Construction proponuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta