Liczą się z nimi firmy, doceniają klienci
Liczą się z nimi firmy, doceniają klienci
FOT. BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI
Dziś przedsiębiorcy uwzględniają ponad 70 proc. skierowanych do nich przez powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów roszczeń pokrzywdzonych klientów. Po dwóch latach działalności rzecznicy zdobyli zaufanie zarówno firm, jak i konsumentów.
Instytucję powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów powołano 1 stycznia 1999 r. Wybierają ich rady powiatów. Obecnie działa już 297 rzeczników. Od 23 maja 2001 r. mają swoją Krajowa Radę, która m.in. ułatwia im współpracę, wprowadza jednolite standardy interwencji w sprawach konsumenckich.
Do rzeczników trafiają najczęściej sprawy dotyczące: umów sprzedaży (od reklamacji butów, sprzętu komputerowego, do reklamacji samochodów); wszelkiego rodzaju usług (bankowych, telefonicznych, turystycznych, developerskich, serwisów gwarancyjnych); działalności firm konsorcyjnych; zakładów energetycznych; transportu miejskiego.
Rzecznicy współdziałają z delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcją Handlową oraz organizacjami konsumenckimi.
Powiatowy rzecznik konsumentów w Warszawie:
- w 1999 r. - udzielił...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta