Małe, ale specjalizowane
Małe, ale specjalizowane
Sprzedaż samochodów dostawczych wszystkich klas (do 6 t DMC - dopuszczalnej masy całkowitej) spada w Polsce od 1998 roku. Pomimo ogólnego zmniejszenia zapotrzebowania na tego rodzaju auta, przewoźnicy coraz częściej zamawiają specjalizowany sprzęt. Potwierdzają to statystyki sprzedaży producentów podwozi. Iveco Daily, o DMC od 3,5 do 6,5 t, udział podwozi pod zabudowę w ogólnej sprzedaży wynosi 49,1 proc. w bieżącym roku (do października), w porównaniu z 47,4 proc. w ubiegłym.
Wzrost jest jeszcze wyraźniejszy w danych Mercedesa-Benza, który w 2000 roku sprzedał 17 procent podwozi, a w pierwszych 10 miesiącach b.r. już 23 proc. W liczbach bezwzględnych nawet w Iveco spadek jest jednak bardzo wyraźny: w 2000 roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta