Naród to też marka
Wally Olins, specjalista w dziedzinie kreowania marek narodowych, prezes firmy doradczej
Naród to też marka
FOT. ANDRZEJ WIKTOR
Rz: Komu zareklamować Polskę? I dlaczego firmy zabiegają o kreowanie swojej marki?
WALLY OLINS: - Jeśli wybieramy firmę, w której robimy zakupy to zwykle zwracamy uwagę na cenę i jakość towarów i usług. Ale im bardziej społeczeństwo jest rozwinięte, tym więcej na rynku pojawia się identycznych produktów, które kosztują tyle samo, więc dokonujemy wyboru kierując się emocjami, choć nie tylko. O wyborze marki produktu decydują cztery czynniki: produkt sam w sobie, środowisko (dokonujemy zakupu dla prestiżu), komunikacja (w tym reklama) i osobowość marki. Dla specjalisty od kreowania wizerunku najważniejszy jest ten ostatni czynnik zachowania. To on sprawia, że tankujemy na tej stacji benzynowej, a nie innej, że wybieramy jeden z hoteli w mieście,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta