Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Książki promują kino

07 czerwca 2002 | Kultura | ŁG

Własne wydawnictwa mają takie firmy jak Disney, Warner czy LucasFilm

Książki promują kino

Beletrystyka staje się produktem coraz bardziej komercyjnym. Dziś niemal każdej dużej produkcji filmowej towarzyszy książka lub nawet całe serie. Po ekranizacji pierwszego tomu "Władcy Pierścieni" sprzedano w Polsce ponad 100 tys. egz. książek Tolkiena. Wokół fabuły "Gwiezdnych wojen" jest ponad sto powieści.

Sprawa jest oczywista, gdy film powstaje na podstawie dzieła literackiego. Tak było ostatnio z "Harrym Potterem", "Władcą Pierścieni" czy "Iris", kino zresztą od początku czerpało inspirację z literatury. Teraz jednak coraz częściej książki pisane są na podstawie scenariuszy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2638

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament