Mocne uderzenie słabych
Mocne uderzenie słabych
MONIKA MAŁKOWSKA
Organizowany co pięć lat, dla wielu jest najbardziej prestiżowym na świecie przeglądem najnowszych dokonań w sztukach plastycznych - Documenta w Kassel, konkurencja weneckiego Biennale. W tym roku Polaków nie zaproszono.
Chantal Akerman - kadr z wideofilmu "The Other Side", 2002, (100 min., 35 mm) FOT. (C) KATALOG WYSTAWY
Trwa sto dni, od czerwca do połowy września. Prezentacje zajmują kilka galerii i budynków zaadaptowanych do potrzeb wystawowych, a także tereny miejskie, pod chmurką. Równocześnie odbywają się projekcje filmowe, urządzane są spotkania z artystami, sympozja, dyskusje. I wszędzie stawia się komplet obserwatorów - do tej pory odwiedziło Kassel ponad 300 tysięcy gości.
Danina dla pop-kultury
Zwiedzanie ułatwiają darmowe autobusy, kursujące pomiędzy najważniejszymi miejscami, ale i tak zabiera to co najmniej trzy dni i daje się porównać z wyczynem Roberta Korzeniowskiego. Nikogo to nie zraża. Neofici korzystają z armii przewodników, objaśniających sens i przesłanie dzieł. To prawdziwi specjaliści, ich wykłady przypominają monodramy, a widzowie nagradzają ich popisy burzą oklasków. Do niektórych sal pilnujący wpuszczają po kilka osób, i przed tymi pomieszczeniami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta