Jak uczynić konsumenta swym niewolnikiem; Lektury przedsiębiorcy
- Jak uczynić konsumenta swym niewolnikiem - Poradnik (część 2)
- LEKTURY PRZEDSIĘBIORCY
Poradnik (część 2)
Jak uczynić konsumenta swym niewolnikiem
CZĘŚĆ I
Marketing to wojna o percepcję, czyli o to, jak potencjalny nabywca postrzega markę (przykład pierwszy z brzegu: myślisz piwo, mówisz Żywiec). Miejsce, jakie zajmuje marka w świadomości konsumenta (tzw. share of mind), bywa w praktyce marketingowej ważniejsze niż udział w rynku (share of market). Polska galanteria skórzana marki Batycki jest w Polsce bardziej znana niż marka Wittchen, chociaż udział tej drugiej w rynku galanterii skórzanej bije tę pierwszą na głowę. Wittchen musi więc wydać na reklamę więcej niż Batycki. Choć wszystkie auta posiadają dziś wszelkie niezbędne parametry zapewniające bezpieczeństwo, na pytanie o samochód najbezpieczniejszy większość odpowie volvo, bo to ono od lat włada bezpieczeństwem samochodowym w świadomości konsumenckiej. Mercedes może w percepcji odbiorcy liczyć najwyżej na trwałość i bezpieczeństwo, a volkswagen na bezpieczeństwo i ekonomikę.
W wojnie o percepcję wygrywa ten, kto upatrzy, zajmie i utrzyma pozycję...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta