Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak uczynić konsumenta swym niewolnikiem; Lektury przedsiębiorcy

27 sierpnia 2002 | Dobra firma | LS

MARKETING I REKLAMA W FIRMIE

  • Jak uczynić konsumenta swym niewolnikiem - Poradnik (część 2)
  • LEKTURY PRZEDSIĘBIORCY

Poradnik (część 2)

Jak uczynić konsumenta swym niewolnikiem

CZĘŚĆ I

Marketing to wojna o percepcję, czyli o to, jak potencjalny nabywca postrzega markę (przykład pierwszy z brzegu: myślisz piwo, mówisz Żywiec). Miejsce, jakie zajmuje marka w świadomości konsumenta (tzw. share of mind), bywa w praktyce marketingowej ważniejsze niż udział w rynku (share of market). Polska galanteria skórzana marki Batycki jest w Polsce bardziej znana niż marka Wittchen, chociaż udział tej drugiej w rynku galanterii skórzanej bije tę pierwszą na głowę. Wittchen musi więc wydać na reklamę więcej niż Batycki. Choć wszystkie auta posiadają dziś wszelkie niezbędne parametry zapewniające bezpieczeństwo, na pytanie o samochód najbezpieczniejszy większość odpowie volvo, bo to ono od lat włada bezpieczeństwem samochodowym w świadomości konsumenckiej. Mercedes może w percepcji odbiorcy liczyć najwyżej na trwałość i bezpieczeństwo, a volkswagen na bezpieczeństwo i ekonomikę.

W wojnie o percepcję wygrywa ten, kto upatrzy, zajmie i utrzyma pozycję...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2707

Spis treści

Listy

Wojna z terroryzmem

Zamów abonament