Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rzeczpospolita Czytelników; 12.09.2002

12 września 2002 | Prawo | RM

Rzeczpospolita Czytelników

Kredyt konsumencki

Nowa ustawa o kredycie konsumenckim zacznie obowiązywać 19 września. Już teraz wzbudza jednak wiele emocji i kontrowersji wszystkich jej adresatów: banków, sprzedawców i klientów. We wtorek wątpliwości czytelników na temat nowych przepisów wyjaśniała JOANNA WRONA, zastępca dyrektora Departamentu Ochrony Interesów Konsumentów w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oto relacja:

Co powinien zrobić klient, który chce odstąpić od umowy kredytu konsumenckiego?

Klient, chcący wycofać się z umowy o kredyt konsumencki, musi złożyć kredytodawcy (np. bankowi) oświadczenie o odstąpieniu w ciągu 3 dni od jej zawarcia lub w ciągu 10 dni, ale nie później niż 2 miesięcy - gdy umowa nie zawierała pouczenia o możliwości odstąpienia. Nie trzeba podawać przyczyny tej decyzji. Wzór oświadczenia o odstąpieniu konsument powinien dostać przy zawieraniu umowy. Jeżeli część pieniędzy z kredytu na nabycie np. pralki w systemie ratalnym już wypłacono, dla skuteczności oświadczenia ważne jest ich zwrócenie najpóźniej w dniu odstąpienia.

Owe 3 dni, podczas których klient może odstąpić od umowy kredytu konsumenckiego, to bardzo krótki okres. Dzisiaj często jest tak, że klient banku podpisuje na miejscu umowę kredytową, którą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2721

Spis treści
Zamów abonament