Młodość siedemdziesięciolatka
Młodość siedemdziesięciolatka
Samochód, który zużywa najmniej paliwa, 0,89 l na 100 km, poddawany próbom drogowym, napędzany jest silnikiem Diesla. Są kraje, np. Austria, gdzie 66 proc. nowo rejestrowanych aut osobowych ma silniki wysokoprężne. Z silnikami, które od 75 lat stosowane są w autach, trudno jest i będzie konkurować wszelkim alternatywnym napędom.
Wśród seryjnie produkowanych samochodów osobowych najmniejszym zużyciem paliwa cechują się Volkswagen Lupo oraz Audi A2 z silnikami o pojemności 1 litra, które spalają na setkę 3 litry oleju napędowego. Auto, które zużywa jeszcze mniej, wspomniane 0,89 l, jest również konstrukcją Volkswagena. Nie napędza go jakaś eksperymentalna miniaturka, ale jednostka o małej wprawdzie, ale przyzwoitej pojemności 1 litra.
Mniej paliwa i wad
Po 75 latach od chwili, gdy zaczęły być seryjnie produkowane systemy wtryskowe do silników wysokoprężnych (opracowała je i zaczęła produkować firma Bosch), nie widać końca ich rozwoju. I...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta