Droga przez Niemcy
Olav Fjell, prezes koncernu Statoil
Droga przez Niemcy
(C) JAKUB OSTAŁOWSKI
RZ: Czy podpisany w ubiegłym roku kontrakt na dostawy gazu ziemnego z Norwegii do Polski zostanie zrealizowany?
OLAV FJELL: Nie może zostać zrealizowany na takich warunkach, na jakich został podpisany w ubiegłym roku. Chodziło o dostawy 5 mld m sześc. i budowę nowego podmorskiego gazociągu. Teraz nie możemy potwierdzić kontraktu w takiej formie, w jakiej wówczas go zawarto.
Czy to oznacza, że Norwegia będzie sprzedawać Polsce mniej gazu i nie wybuduje gazociągu przez Bałtyk?
Możemy wspólnie doprowadzić do takiego porozumienia, które umożliwi zwiększenie ilości gazu z Norwegii ponad to, co teraz dostarczamy. Wszystko wskazuje jednak na to, że te dostawy nie będą na tyle wystarczające, aby uzasadnić budowę gazociągu przez Bałtyk do polskiego wybrzeża.
Czy gdyby Polska była w stanie odbierać te zakontraktowane 5 mld m sześc. gazu rocznie, to rurociąg podmorski mógłby powstać?
Rok temu uzgodniliśmy, że oprócz dostaw do Polski norweski gaz miał też płynąć do Szwecji i Danii. To uzasadniałoby budowę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta