Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Piwo na serio, reszta to fortel

16 października 2002 | Prawo | IL

Reklama rzekomo bezalkoholowego naruszała dobre obyczaje

Piwo na serio, reszta to fortel

Reklamując - pod pozorem promowania piwa bezalkoholowego - w istocie piwo zawierające alkohol, Okocim naruszył dobre obyczaje i przepisy chroniące wolną konkurencję - uznał Sąd Najwyższy w wyroku z 26 września 2002 r.

Choć bezwzględny zakaz reklamowania piwa jako napoju alkoholowego został usunięty przez znowelizowaną 27 kwietnia 2001 r. ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi , wyrok SN zasługuje na szczególną uwagę ze względu na interpretację ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. nr 47, poz. 211 ze zm.). Dotyczy to zwłaszcza jednej z przesłanek uznania poczynań przedsiębiorcy za czyn nieuczciwej konkurencji, mianowicie "działania sprzecznego z dobrymi obyczajami", oraz uwag dotyczących tzw. reklamy pośredniej.

Wszyscy pamiętamy reklamy piwa bezalkoholowego pokazywane w taki sposób, że nawet dziecko wiedziało, o co chodzi. Reklamowano formalnie piwo bezalkoholowe, które miało identyczne nazwy, opakowania, etykiety jak to z zawartością alkoholu, poza drobnym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2750

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Wybory samorządowe 2002

Zamów abonament