Konkurencja, cięcie kosztów i walka o klienta
Wyzwania najbliższego okresu w oczach prezesów wielkich firm
Konkurencja, cięcie kosztów i walka o klienta
Ceny będą niższe, konkurencja silniejsza, firmy nadal będą cięły koszty, nie będą natomiast ze sobą prowadzić wojny o talenty ani ścigać się we wprowadzaniu nowych technologii czy wykorzystywaniu Internetu - tak widzą najbliższą przyszłość prezesi największych przedsiębiorstw w Polsce. Z badań Stowarzyszenia The Conference Board wynika także, iż działalność tych firm nie będzie stanowić w przyszłym roku bodźca do przyspieszenia wzrostu gospodarczego.
Zdaniem prezesów największych przedsiębiorstw, w najbliższym roku zasadnicze znaczenie dla działalności ich firm będą miały: dalsza presja na obniżenie cen i intensyfikacja konkurencji. Żeby sprostać tym wyzwaniom, planują zaostrzenie walki o utrzymanie klientów i dalszą redukcję kosztów.
Te opinie są zasadniczo podobne do opinii prezesów spółek z Ameryki, Europy i Azji. Różnią się jednak tym, że kierujący największymi przedsiębiorstwami w Polsce nie uznają za ważne ani walki o talenty, rekrutacji i zatrudniania najlepszych absolwentów, ani możliwości i wpływu Internetu, choć na świcie przykłada się do tego dużą wagę.
W sondażu "The CEO Challenge" prezesi zarządów wymieniają trzy najważniejsze wyzwania stojące w najbliższym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta