Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polowanie na widza

15 stycznia 2003 | Kultura | BH
źródło: Nieznane

W ubiegłym roku po raz pierwszy ceny biletów do kina nieznacznie spadły

  • Gość "Rzeczpospolitej": Więcej kin, a nie tańszych biletów
Polowanie na widza

BARBARA HOLLENDER

Polacy zawsze kochali sztukę filmową, ale po okresie transformacji chodzą do kina osiem razy rzadziej niż Amerykanie i pięć - sześć razy rzadziej niż Hiszpanie czy Francuzi. Jednak właściciele kin boją się obniżania cen biletów.

Nie pomagają multipleksy i bogata oferta repertuarowa. Nawet superhity nie zwiększają ogólnej frekwencji, lecz po prostu zabierają widzów innym tytułom. Od lat więc pojawia się to samo pytanie: Czy zaporą nie jest zbyt wysoka, w stosunku do średnich pensji, cena kinowych biletów? Część dystrybutorów, m.in. szef Warner Bros Arkadiusz Pragłowski, uważa, że tak.

W ciągu minionej dekady ceny biletów kinowych wzrosły w Polsce prawie czterokrotnie. Ostatni rok był pierwszym od 1989, w którym ceny te nieznacznie spadły. Chcąc przyciągnąć publiczność, operatorzy kin zaczęli bowiem wprowadzać zniżki, promocje i karty klubowe.

Tańsze bilety (po 12 zł) można było kupować w wielu kinach przez cały kwiecień ubiegłego roku. W...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2823

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Zamów abonament