Kultura firm rodzinnych
Kultura firm rodzinnych
PETER MAY
Wbrew pozorom anonimowe korporacje, zarządzane przez wynajętych menedżerów, nie są wcale dominujące w naszej ekonomii. Zdecydowaną większością firm kierują właściciele. Dotyczy to przede wszystkim firm średniej wielkości, ale również niektórych dużych. Ich kultura firm rodzinnych jest inna od tej w dużych przedsiębiorstwach. Ścisły związek między właścicielem lub jego rodziną a ich firmą przynosi bezsporne korzyści, ale jednocześnie stawia te firmy przed niezwykłymi wyzwaniami.
Typowe cechy firm rodzinnych to: wiara ich właścicieli we własne siły, przyjmowanie trudnych wyzwań, krótkie kanały podejmowania decyzji i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta