Eksport w ocenie przedsiębiorstw
Badania Instytutu Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego
Eksport w ocenie przedsiębiorstw
Najsilniejszą orientację eksportową -- ponad połowa sprzedaży za granicę -- mają firmy produkujące odzież, drewno i wyroby z tego surowca, najniższą natomiast m. in. producenci żywności, wyrobów z metali i pojazdów mechanicznych. Stały lub sukcesywny wzrost udziału w rynkach zagranicznych planuje niespełna połowa eksporterów. Dla większości z nich głównym sposobem rywalizacji jest konkurencja cenowa. Zdaniem co drugiego na wzrost eksportu ma największy wpływ poprawa koniunktury na rynkach zagranicznych. Eksporter rekordzista handluje na 70 takich rynkach.
Tak można uogólnić wyniki badań ankietowych 600 producentów-eksporterów, które -- za pośrednictwem GUS -- przeprowadził Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego w listopadzie ub. r. Przy analizie wyników uwzględniono odpowiedzi z 370 przedsiębiorstw, wśród których m. in. : 177 miało w roku 1993 eksport o wartości do 1 mln dolarów, dla 106 wartość wywozu mieściła się w przedziale 1-5 mln USD, a wśród 57 eksport przekroczył 5 mln dolarów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta