Zarządzanie wiedzą a przewaga konkurencyjna
- Poprzedni odcinek
JANUSZ GÓRSKI
Recepta na sukces w zarządzaniu wiedzą i w wykorzystaniu jej do budowania konkurencyjnej organizacji tkwi w odpowiednim doborze ludzi, stworzeniu im warunków rozwoju, osiąganiu wysokiego poziomu świadomości i odpowiedzialności oraz dostępie do najlepszych praktyk na całym świecie. Należy zacząć od kadry zarządzającej, bo to jej przykład, wiedza i umiejętności stanowią, "napęd" w rozwoju innych.
Przy niskim tempie wzrostu gospodarczego działania firm, mające na celu utrzymanie się na rynku, w dużym stopniu zależą od wcześniej przyjętej strategii. Część nie jest w stanie sprostać silnej konkurencji, część "zamraża" dotychczasową działalność lub nawet zmniejsza jej zakres, wchodząc w fazę przetrwania. Pewna liczba (zależy to w dużym stopniu od ogólnego poziomu rozwoju gospodarki kraju) szuka jednak w stagnacji szansy na zwiększenie tempa swego rozwoju.
W branży logistycznej w Polsce takie działania podjęła np. firma Spedpol. Ich skuteczność zależy w dużym stopniu od: wiedzy kadry zarządzającej, jej wykształcenie oraz umiejętności w zakresie poszukiwania nowych źródeł informacji. Przygotowania organizacji na trudniejsze czasy trzeba zacząć już w okresie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta