Przepisy gotowe, czas je stosować
Przepisy gotowe, czas je stosować
Karl-Josef Baum z zarządu grupy Metro AG przekonywał, że dostosowując polskie prawo do unijnego, wiele istotnych dla handlowców przepisów wprowadzono już wcześniej i dały one polskim konsumentom nowe prawa. Kolejne ułatwienia wejdą w życie w najbliższych miesiącach
FOT. RAFAŁ GUZ
ANITA BŁASZCZAK
Wejście Polski do Unii Europejskiej nie będzie oznaczało rewolucyjnych zmian w naszym handlu wewnętrznym - podkreślają zgodnie przedstawiciele polskich władz i zagranicznych sieci handlowych. Konsumenci i dostawcy sieci mogą natomiast liczyć na kilka korzystnych zmian. Pod warunkiem że sami zdecydują się korzystać z przepisów dostosowanych już do wymogów unijnych.
- Już teraz polscy konsumenci mogą korzystać z faktu, że Polska jest jedynym krajem na świecie, gdzie konkuruje tak dużo sieci handlowych. To bardzo dobre dla konsumentów. Dla firm nieco mniej - komentował gość cyklicznego spotkania "Z Rzeczpospolitą do Unii Europejskiej", Karl-Josef Baum z zarządu grupy Metro AG, jednej z największych firm handlowych na świecie, do której należą m.in. działające w Polsce sieci Makro Cash&Carry, Real, Praktiker i Media Markt.
Według Karla-Josefa Bauma, w polskim handlu detalicznym nie należy oczekiwać dużych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta