Ustawa z dnia 6 marca 1981 r. o Państwowej Inspekcji Pracy
Ustawa z dnia 6 marca 1981 r. o Państwowej Inspekcji Pracy
Tekst ujednolicony na podstawie Dzienników Ustaw z 2001 r:
- z 2001 r. Nr 124, poz. 1362, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1800
- z 2002 r. Nr 166, poz. 1360
- Rozdział 1: Organizacja i zadania Państwowej Inspekcji Pracy (Art. 1-13)
- Rozdział 2: Zakres działania organów Państwowej Inspekcji Pracy (Art. 14-22)
- Rozdział 3: Pracownicy Państwowej Inspekcji Pracy (Art. 23-26)
- Rozdział 4: Przepisy przejściowe i końcowe (Art. 27-29)
Rozdział 1
Organizacja i zadania Państwowej Inspekcji Pracy Spis treści
Art. 1. Tworzy się Państwową Inspekcję Pracy jako organ powołany do nadzoru i kontroli przestrzegania prawa pracy, w szczególności przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Art. 2. Państwowa Inspekcja Pracy podlega Sejmowi. Nadzór nad Państwową Inspekcją Pracy w zakresie ustalonym ustawą sprawuje Rada Ochrony Pracy.
Art. 3. 1. Państwową Inspekcję Pracy tworzy: Główny Inspektorat Pracy i okręgowe inspektoraty pracy oraz działający w ramach terytorialnej właściwości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta