Lepiej sprawdzić, niż płakać; Dostawca może domagać się zwrotu kosztów
- Czekając na właściwe ustawy - Lepiej sprawdzić, niż płakać
- Unieważnienie z winy zamawiającego - Dostawca może domagać się zwrotu kosztów
Czekając na właściwe ustawy
Lepiej sprawdzić, niż płakać
Wobec kłopotów wymiaru sprawiedliwości i złej sytuacji gospodarczej najlepszym sposobem na uniknięcie kłopotów z zatorami płatniczymi pozostaje szczegółowe sprawdzanie przyszłych kontrahentów.
Nieregulowanie w terminie należności handlowych stało się nieodłącznym elementem polskiej gospodarki. Strony umawiają się, że płatność będzie następować etapami. Pierwsze faktury płacone są w terminie i nic nie zwiastuje, że miałoby być gorzej. Gdy jednak przychodzi data ostatecznego rozliczenia, pieniądze nie nadchodzą.
W jednym z listów do DOBREJ FIRMY czytelniczka pisze: Wykonaliśmy usługi na rzecz zamawiającego zgodnie z zawartą umową. Przewidywała ona płatność fakturami częściowymi i fakturą końcową. Faktury wystawiane w trakcie robót były płacone w terminie, nic nie wskazywało na to, że po zakończeniu robót inwestor będzie unikał jakiegokolwiek kontaktu z nami. Kwota, jaka pozostała nam do zapłaty, spowodowała brak możliwości płatniczych z naszej strony i nasze zadłużenie wobec dostawców. Straciliśmy wiarygodność i płynność płatniczą. Niezapłacona faktura...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta