Obowiązki sprzedawcy wobec kupującego
- Obowiązki sprzedawcy wobec kupującego - W ubiegłym tygodniu na pytania odpowiadała Anna Sobczak SPECJALISTKA W URZĘDZIE OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
- Jak skutecznie robić interesy - Polak w Austrii i krajach Beneluksu oraz Austriak i obywatele krajów Beneluksu w Polsce
W ubiegłym tygodniu na pytania odpowiadała Anna Sobczak SPECJALISTKA W URZĘDZIE OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
Obowiązki sprzedawcy wobec kupującego
Jestem dostawcą. Cztery lata temu dostarczyłem do supermarketu 50 pralek. Czy jeżeli teraz będą one reklamowane, to sprzedawcy przysługuje wobec mnie - według nowych przepisów - regres zwrotny?
- Przedstawiona przez pana umowa sprzedaży została zawarta w tzw. obrocie profesjonalnym, czyli między przedsiębiorcami. W razie reklamacji pralek znajdą tu więc zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego o rękojmi za wady fizyczne rzeczy (art. 556 - 581). Należy jednak pamiętać, że roszczenia przysługujące kupującemu z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku od dnia wydania rzeczy. Skoro sprzedaż miała miejsce cztery lata temu, to supermarket nie może już wysuwać wobec dostawcy żadnych żądań w ramach rękojmi. Może tu natomiast mieć zastosowanie tzw. roszczenie regresowe z art. 12 ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta