VW zwiększył sprzedaż
VW zwiększył sprzedaż
Grupa Volkswagen AG (VW, Audi, SE-AT, Skoda) sprzedała w 1994 r. 3, 294 mln pojazdów, czyli o 6, 4 proc. więcej niż w 1993 r. W br. grupa zakłada poprawę netto swej pozycji na rynku światowym dzięki wprowadzeniu nowych modeli: polo, A 4 i felicii.
Na dwóch najważniejszych rynkach poprawa była względnie słaba, wobec postępu na pozostałych rynkach. I tak w Europie Zachodniej VW ulokował 2, 048 mln sztuk (+2, 3 proc. ), a w Niemczech 940 tys. (+0, 8 proc. ). Grupa z Wolfsburga jest zadowolona z osiągniętej dynamiki sprzedaży, w sytuacji gdy polo pojawiło się na rynku zdecydowanie za późno, by skorzystać z bodźców finansowych, stosowanych w ub. r. przez rządy Francji i Hiszpanii. W Ameryce Płn. wielkość sprzedaży wzrosła o 20, 2 proc. do 297800, w Brazylii o 17, 9 proc. (467700) i w Chinach o 7, 5 proc. (145 tys) . Największy wzrost nastąpił w Japonii -- o 40, 6 proc. , ale podstawa była niska i ostateczny wynik również: 33800.
P. R.