Czytaj umowy i pytaj o szczegół; Przyjrzyj się swoim kontrahentom;
- Gdy przedsiębiorca kupuje - Czytaj umowy i pytaj o szczegóły
- Gdy przedsiębiorca sprzedaje - Przyjrzyj się swoim kontrahentom
- Wzór pozwu regresowego
- Regres, rękojmia, gwarancja
- Komentarz
Gdy przedsiębiorca kupuje
Czytaj umowy i pytaj o szczegóły
Zanim przedsiębiorca kupi towar na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej, powinien uważnie przestudiować umowę sprzedaży. Rychło może się okazać, że gdy zareklamuje nabyty bubel, sprzedawca odeśle go z kwitkiem. W obrocie profesjonalnym dopuszczalne jest nawet całkowite wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy za wady oferowanych towarów.
Wcale nie jest łatwo być zarówno sprzedawcą, jak i klientem. Prawidłowe, bez atmosfery wrogości i wzajemnych oskarżeń, obsłużenie reklamującego towar wymaga gruntownej znajomości przepisów. Jak załatwić reklamację konsumenta, pisaliśmy już w DOBREJ FIRMIE z 4 marca 2003 r. Dziś przedstawiamy, jak to ma wyglądać w relacji sprzedawca - przedsiębiorca.
Niezgodność z umową kontra wada
Przypomnijmy, że od 1 stycznia 2003 r. konsument reklamuje towar niezgodny z umową według ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta