Przymiarka do listy przebojów
Przymiarka do listy przebojów
Karierę eksportową robią od kilku lat polskie jachty
(c) JAKUB OSTAŁOWSKI
Mamy eksportowe przeboje czy ich nie mamy? Igor Mitroczuk, dyrektor Departamentu Promocji w Ministerstwie Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, denerwuje się, kiedy czyta i słyszy, że nie. Uważa, iż jest wręcz przeciwnie.
- Nie zgadzam się z często pojawiającym się w mediach stwierdzeniem, że nie mamy hitów eksportowych - mówi "Rz" Igor Mitroczuk. To zależy od sposobu, w jaki zdefiniujemy hit. Jeżeli eksport jakiejś grupy produktów osiąga wartość kilku miliardów dolarów, jak to ma miejsce w przemyśle lekkim czy meblarstwie, to niewątpliwie zasługują one na miano hitów. Niektóre z polskich firm meblowych sprzedają w eksporcie 70 - 80 proc. swojej produkcji. Jest kilkadziesiąt przedsiębiorstw odzieżowych produkujących wyłącznie na eksport. Jedną z polskich specjalności stał się eksport ekskluzywnej bielizny - wymienia dyrektor Mitroczuk.
Eksport branży meblarskiej Maciej Formanowicz, prezes Forte, ocenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta