Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przymiarka do listy przebojów

01 kwietnia 2003 | Ekonomia | WZ
źródło: Nieznane

Polskie wyroby na rynkach zagranicznych Są firmy odzieżowe nastawione wyłącznie na eksport

Przymiarka do listy przebojów

Karierę eksportową robią od kilku lat polskie jachty

(c) JAKUB OSTAŁOWSKI

Mamy eksportowe przeboje czy ich nie mamy? Igor Mitroczuk, dyrektor Departamentu Promocji w Ministerstwie Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, denerwuje się, kiedy czyta i słyszy, że nie. Uważa, iż jest wręcz przeciwnie.

- Nie zgadzam się z często pojawiającym się w mediach stwierdzeniem, że nie mamy hitów eksportowych - mówi "Rz" Igor Mitroczuk. To zależy od sposobu, w jaki zdefiniujemy hit. Jeżeli eksport jakiejś grupy produktów osiąga wartość kilku miliardów dolarów, jak to ma miejsce w przemyśle lekkim czy meblarstwie, to niewątpliwie zasługują one na miano hitów. Niektóre z polskich firm meblowych sprzedają w eksporcie 70 - 80 proc. swojej produkcji. Jest kilkadziesiąt przedsiębiorstw odzieżowych produkujących wyłącznie na eksport. Jedną z polskich specjalności stał się eksport ekskluzywnej bielizny - wymienia dyrektor Mitroczuk.

Eksport branży meblarskiej Maciej Formanowicz, prezes Forte, ocenia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2888

Spis treści
Zamów abonament