Kapitał zaufania
Kapitał zaufania
Gdy mówi się o kapitale przedsiębiorstwa, ma się zwykle na myśli jego środki trwałe i obrotowe, własność przemysłową i rozpoznawalny znak. Ale przedsiębiorstwa mają też - lub nie - kapitał etyczny, czyli zaufanie klientów, dostawców i pracowników. Znaczenie tego kapitału bywa niedoceniane. A przecież często - a może nawet z reguły - to właśnie kapitał etyczny i zaufanie panujące wewnątrz firmy decydują o możliwościach jej rozwoju, a także o tym, jak będą pracować jej pracownicy. Od tego właśnie często zaczyna się kryzys w firmie; z kolei szukanie z niego wyjścia zaczyna się od odnowy etycznej. Etykę i klimat zaufania buduje się przez przykłady. Główne znaczenie ma tu postawa zarządzających i waga, jaką przywiązują do etyki w prowadzeniu przedsiębiorstwa.
Do etyki w przedsiębiorstwie można podejść na wiele sposobów. Można sprawdzić, czy ustalono normy postępowania, i czy są spójnie stosowane przez zarządzających oraz pracowników. Można także patrzeć,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta