Kusząca ekstrawagancja
Renault umacnia swoją pozycję na polskim rynku
FOT. (C) WOJCIECH JAKUBOWSKI/KFP
Mimo słabej koniunktury Renault z roku na rok umacnia swoją pozycję na polskim rynku. W ubiegłym roku pod polskie strzechy trafiło ponad 31,2 tys. samochodów tej marki, o ponad 8 procent więcej niż w roku 2001. Po pierwszym kwartale tego roku można oczekiwać, że wzrost sprzedaży i udział w rynku, który już wynosi ponad 10 procent, będą jeszcze większe.
Pomorski rynek motoryzacyjny, chociaż trudny ze względu na obecność wszystkich liczących się marek samochodów, jest dla dilerów Renault łaskawy. Udział w sprzedaży nowych samochodów na terenie województwa jest wyższy niż średnia ogólnopolska. Francuski koncern uzyskał dobrą pozycję na pomorskim rynku motoryzacyjnym dzięki szerokiej ofercie samochodów.
- Renault proponuje samochody przeznaczone dla każdej z grup użytkowników - mówi Maciej Łopatyński, szef sprzedaży gdańskiej firmy Zdunek, koncesjonowanego dilera samochodów Renault. - Koncern produkuje małe samochody kompaktowe, typowe rodzinne pojazdy klasy średniej, po luksusowo wyposażone i zaskakujące stylistyką limuzyny.
Od najmniejszych...
Małe Twingo i Clio II rozpoczynają ofertę samochodów osobowych marki. Kupowane są przede wszystkim przez ludzi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta