Jak dobrze się sprzedać
Jak dobrze się sprzedać
ANITA BŁASZCZAK
Wejście do Unii Europejskiej to ostatni moment, aby rozpocząć konsekwentny program poprawy naszego wizerunku w świecie i budowy marki dla Polski. W czasach globalnej gospodarki dobra marka kraju to najcenniejszy atut, jaki państwo może dać swym firmom i obywatelom. Jeśli jej nie wypracujemy, będziemy nadal istnieli, ale jako mało liczący się peryferyjny kraj tranzytowy.
Hiszpania postrzegana jest jako dynamiczny kraj z nowoczesną gospodarką, który zaczyna zdobywać liczącą się pozycję w świecie, niewiele dziś ma wspólnego z dawnym stereotypem zacofanego państwa. To Hiszpanię specjaliści od tzw. marketingu narodowego wskazują często jako przykład kraju, który w ostatnich latach przeprowadził jeden z największych i najbardziej udanych programów zmiany wizerunku. Niebagatelną rolę miał w tym wybór odpowiedniego symbolu - stylizowanego słońca z obrazu Joana Miro, które stało się nieformalnym godłem współczesnej Hiszpanii. Sukces odniosła też sąsiednia Portugalia, która zmieniła swój dawny wizerunek producenta korka z krańców Europy na atlantycki kraj przedsiębiorczych odkrywców.
Obraz "celtyckiego tygrysa", jak często określana jest Irlandia,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta