Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie ma sensu zaczynać od symboli

14 lipca 2003 | Ekonomia | AB
źródło: Fotoarchiwum

PROMOCJA POLSKI NA ŚWIECIE

Rozmowa z Wally Olinsem, specjalistą w dziedzinie kreowania marek narodowych

Nie ma sensu zaczynać od symboli

FOT. ANDRZEJ WIKTOR

Wiemy, że potrzebna jest dobra, doceniana w świecie, marka Polski. Ale jak zabrać się za budowanie wizerunku kraju, by odnieść sukces?

Proces może się nieco różnić, w zależności od kraju, ale jest kilka podstawowych zasad działania. Po pierwsze, trzeba powołać opiniotwórczą radę, zespół roboczy złożony z wpływowych przedstawicieli biznesu, polityki, mediów, kultury, sportu, który wypracuje program budowy wizerunku. To nie jest tylko kwestia polityki. Na przykład marka Francji to w dużej mierze idea francuskiej kultury, stylu. To perfumy, moda, samochody.

Czy potrzebna jest oddzielna instytucja do promocji kraju?

Niekoniecznie. Są różne sposoby działania, ale bez względu na to, jaki się wybierze, trzeba zacząć od opiniotwórczej grupy przedstawicieli różnych sfer życia kraju. W kolejnym etapie należy ustalić, jaki oni mają obraz Polski, jakie kwestie uważają za najważniejsze. Następna sprawa to określenie, na jakie kraje chcemy oddziaływać. Żadne państwo, poza Stanami Zjednoczonymi, nie może wywierać wpływu na cały świat. Reszta powinna się ograniczyć do mniejszej grupy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2973

Spis treści
Zamów abonament