W tle zawsze są pieniądze
W tle zawsze są pieniądze
(c) GRAŻYNA MAKARA/AG
Thomas Ostermeier (1968), jeden z najwybitniejszych młodych reżyserów teatralnych. Był wolnym słuchaczem Wyższej Szkoły Sztuk w Berlinie na Wydziale Aktorskim, ukończył reżyserię w Wyższej Szkole Teatralnej im. Ernsta Buscha, studiował biomechanikę Meyerholda w moskiewskim GITIS. W latach 1996 - 1999 był szefem artystycznym berlińskiego Baracke, który stał się główną sceną pokolenia młodych niemieckich twórców i widowni. Od 1999 r. jest dyrektorem artystycznym Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie. Współpracował z Einarem Schleefem przy realizacji "Fausta", wyreżyserował m.in. "Schopping and Fucking" Ravenhülla, "Ogień w głowie" von Meyenburga, za który otrzymał III nagrodę Festiwalu Kontakt, a także "Śmierć Dantona", "Norę".
Rz: Co to dziś dla pana znaczy być niemieckim artystą?
THOMAS OSTERMEIER: To ktoś taki, kto powinien pamiętać, że obecna sytuacja Niemiec jest trudna, bo kraj przeżywa ekonomiczny kryzys, szaleje bezrobocie i - jak w całej Europie - trwa dyskusja między...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta