Obroty gonią temperaturę
- Opinie
Pogoda ma bezpośredni wpływ na wyniki finansowe wielu firm. Niektóre branże przemysłu spożywczego, lekkiego czy farmaceutyczne są w znacznej mierze uzależnione od aury i temperatury. Analitycy twierdzą, że ich wrażliwość na zmiany pogody zależy nie tylko od oferowanego asortymentu towarów, ale także od ich marki. Na sprzedaż znanych i silnych wahania pogody wpływają mniej niż na marki słabe.
Lato jest okresem prosperity przede wszystkim dla producentów napojów chłodzących. Im bardziej rośnie temperatura, tym szybciej zwiększają się obroty dostawców wody, soków, coli czy piwa.
Woda towarem dnia
Woda mineralna w upały staje się towarem dnia. W Hellenie np. sprzedaż napojów w dużych, 3-litrowych opakowaniach wzrosła w pierwszym półroczu w stosunku do chłodniejszego ubiegłego roku o ponad 60 proc. Ustronianka dostarcza o ponad 10 proc. wody więcej, niż planowała. Wpływy ze sprzedaży już są w lipcu wyższe o 30 proc. niż w lipcu 2002 r. O znaczącym wzroście sprzedaży w ostatnich tygodniach mówią również w firmach Maspex i Hoop SA.
Pogoda sprzyja branży piwnej. Prognozuje się, że m.in. dzięki upałom sprzedaż wzrośnie w tym roku o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta