Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gdy radio gra

28 sierpnia 2003 | Prawo | MB

Prawa autorskie w sklepach

Gdy radio gra

MAREK BIENIAS

Czy organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi mogą żądać zawarcia umowy licencyjnej na publiczne odtwarzanie utworów radiowych w placówkach handlowych?

Art. 24 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r. nr 24, poz. 83 z późn. zm.; dalej: ustawa) mówi, że "wolno rozpowszechniać za pomocą anteny zbiorowej oraz sieci kablowej utwory nadawane przez inną organizację radiową lub telewizyjną drogą satelitarną albo naziemną, jeżeli następuje to w ramach równoczesnego, integralnego i nieodpłatnego rozpowszechniania programów radiowych lub telewizyjnych i przeznaczone jest do oznaczonego grona odbiorców znajdujących się w jednym budynku lub w domach wielorodzinnych obejmujących do 50 gospodarstw domowych".

Oznacza to, że ustawodawca nie konkretyzuje, o jaki budynek chodzi, byleby był jeden. Może to być więc sklep, dom towarowy, galeria itp.

Uzupełnieniem art. 24 ust. 1 jest ust. 2 ustawy, który zezwala na rozpowszechnianie w drodze publicznego odbioru utworów nadawanych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3011

Spis treści
Zamów abonament