Gdy radio gra
Gdy radio gra
MAREK BIENIAS
Czy organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi mogą żądać zawarcia umowy licencyjnej na publiczne odtwarzanie utworów radiowych w placówkach handlowych?
Art. 24 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r. nr 24, poz. 83 z późn. zm.; dalej: ustawa) mówi, że "wolno rozpowszechniać za pomocą anteny zbiorowej oraz sieci kablowej utwory nadawane przez inną organizację radiową lub telewizyjną drogą satelitarną albo naziemną, jeżeli następuje to w ramach równoczesnego, integralnego i nieodpłatnego rozpowszechniania programów radiowych lub telewizyjnych i przeznaczone jest do oznaczonego grona odbiorców znajdujących się w jednym budynku lub w domach wielorodzinnych obejmujących do 50 gospodarstw domowych".
Oznacza to, że ustawodawca nie konkretyzuje, o jaki budynek chodzi, byleby był jeden. Może to być więc sklep, dom towarowy, galeria itp.
Uzupełnieniem art. 24 ust. 1 jest ust. 2 ustawy, który zezwala na rozpowszechnianie w drodze publicznego odbioru utworów nadawanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta