Niewidzialna ręka rynku, odczuwalny wpływ TVP
Niewidzialna ręka rynku, odczuwalny wpływ TVP
Wydatki na reklamę a liczba emisji
Struktura wydatków reklamowych
Wkrótce stacje telewizyjne zaczną rozmowy o kontraktach reklamowych na przyszły rok. Wtedy się okaże, czy zrealizują zapowiedzi ograniczenia walki na rabaty. Na decyzje stacji TV, zwłaszcza rynkowego lidera publicznej TVP, czekają radio, wydawcy prasy i firmy reklamy zewnętrznej, które ucierpiały w wyniku telewizyjnej wojny na rabaty.
Na przełomie września i października zaczną się rozmowy o kontraktach reklamowych na 2004 r. Od wyników tych rozmów, które mogą potrwać nawet do stycznia, będą zależały wpływy całego reklamowego rynku. Od kilku miesięcy przedstawiciele największych stacji telewizyjnych podkreślają, że w wojnie rabatowej przekroczono granicę absurdu i czas zacząć walczyć z wymuszeniami domów mediowych (zajmują się zakupami czasu i przestrzeni reklamowej).
Teraz, gdy zbliżają się negocjacje kontraktów, deklaracje są ostrożne. Wciąż dużo jest jednak apeli o zakończenie szkodzącej wszystkim mediom walki na rabaty.
Na Forum Ekonomicznym w Krynicy Józef Birka z rady nadzorczej Telewizji Polsat ostrzegał, że utrudnia ona rozwój rynku medialnego w Polsce; jeśli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta